För att du som kund ska känna dig så säker som möjligt när du handlar av oss så har vi här sammanfattat ett par punkter angående vad som händer efter det att du lägger en order hos oss. 

 

 

Om Plastexperten

Plasteksperten fremstiller og sælger plasttag i hele Norden.

Det er produkter og mærkenavne, der hører til Halle System AB (www.halle.se)

Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte vores kundeservice.

kundtjanst@plastexperten.se

Telefon + 46 430 12290

Telefontid 9-12

Forsendelse

Efter ordren er sendt, sendes en leveringsmeddelelse inden for et par dage, der angiver, hvornår varerne forventes sendt fra lageret. Den angivne leveringsdato er en foreløbig leveringsdato. Du som kunde vil blive underrettet af transportselskabet inden levering, og du får derefter flere oplysninger om leveringsdato og -tidspunkt. Vores hjemmeleverancer finder sted om dagen, medmindre andet er angivet. Vi samarbejder med alle større speditører og rederier, hvor vi sammen sikrer, at varerne kommer til dit hjem.

For alle leverancer er transport op til stedets grænse gyldig på vejen, medmindre andet er angivet. Hvis du bor i en lejlighedsbygning, leveres varerne til porten.

Modtagelse – modtagelse af ordre

Levering af ordren foretages af transportøren til modtagerens specificerede modtager efter fremlæggelse af gyldig identifikation. Ved overdragelse af ordren til en anden person end modtagerens specificerede modtager, skal denne person fremlægge både sin egen identifikation og modtagerens specificerede modtagers identifikation. Dette gælder for levering på den angivne adresse på ordren eller ved afhentning på transportørens terminal.

Ved modtagelse af varerne skal de inspiceres omhyggeligt, før levering er bekræftet. Hvis der er synlige skader på emballagen eller varerne, skal dette noteres på forsendelsesbrevet, før det anerkendes.

Ved levering er det vigtigt at kontrollere, at det rigtige antal pakker leveres. I tilfælde af afvigelser skal føreren bemærke dette, før modtageren anerkender ordren. Antallet af pakker på ordren kan kontrolleres af modtageren på postbrevet eller forsendelsesmeddelelsen. I tilfælde af afvigelser skal dette rapporteres til kundtjanst@plastexperten.se inden for 5 dage efter modtagelse af ordren.

Godsselskabet leverer ikke varer uden kvittering for modtagelse af kunden eller på vegne af kunden. Det betyder, at du er ansvarlig for, at der er nogen, der kan modtage og anerkende varerne, når leveringen udføres.

Halle System AB (Plastexperten) godkender ikke, at transportøren leverer ordren uden bekræftelse og ID-verifikation.
Hvis der skulle indgås en anden aftale mod formodningen mellem transportøren og kunden, fraskriver Halle System AB sig alt ansvar for eventuelle afvigelser og skader i ordren.

Omkostningerne ved levering eller levering til hjemmet er angivet i din ordrebekræftelse. Nogle undtagelser, hvor fragtomkostningerne er aftalt bagefter, kan findes, se afsnit nedenfor om “Levering til øer” og “Fragtfølsomme produkter”.

Levering til øer

Ved levering til øer, der ikke har en broforbindelse, aftales levering specifikt for pris, leveringstid og leveringsmetode. I tilfælde af anmodninger om levering til øhav, leverer vi efter de omkostninger, der findes på ordrebekræftelsen, til en fast adresse på fastlandet. Der kan kunden sikre sig, at leveringen modtages og derefter selv sørge for yderligere transport til øen. Angiv, om du vil have direkte levering til øen allerede på din ordre, når visse varer skal pakkes på en bestemt måde.
Til Gotland foregår regelmæssig biltransport i henhold til de forsendelsesbetingelser, der gælder for produktet.

Fragtfølsomme produkter

Nogle produkter kræver hjælp fra en kranbil.

Det er vigtigt, at du som kunde planlægger at modtage varerne på forhånd. Hvis du har spørgsmål angående forsendelsesomkostninger, bedes du kontakte vores kundeservice, kundtjanst@plastexperten.se

Ændring af leveringsadresse

Når varen har forladt lageret, kan leveringsadressen ikke ændres. Derfor er det meget vigtigt, at inden ordren udføres og godkendes, skal du sørge for, at leveringsadressen og telefonnummeret er helt korrekt.

Vores leveringsmetoder

Hjemlevering & afhentning

Produkterne leveres i løbet af dagen op til porten, hvis du bor i lejlighedshuse eller op til grunden, hvis du bor i en villa. Du vil blive underrettet af luftfartsselskabet inden levering på det meddelelsesnummer, du angiver på købstidspunktet. Transportøren forlader normalt en omtrentlig leveringstid på ca. 3 til 4 timer om morgenen eller eftermiddagen, og dette kræver, at en modtager anerkender varerne. Desværre kan vi ikke påvirke transportørens tidspunkter og køredage. I nogle mindre områder i Sverige kan transportøren muligvis kun levere hjem på bestemte ugedage.

Hent

Vi tilbyder kunder at hente ordrer på to leveringssteder. Dette gælder for nogle produkter, det vises i kassen / indkøbskurven.

Eskilstuna
Laholm
Efter bestilling sender du en e-mail til kundtjanst@plastexperten.se om indsamlingsdagen. Normalt kan du afhente 2-4 arbejdsdage efter bestilling.

Halle System AB fritager sig for alle krav vedrørende kompensation til kunden i forbindelse med leveringsforsinkelser.

Kran Levering

Produkter, der er for tunge eller for store til regelmæssig levering, leveres i stedet med en kranbil og der gælder særlige leveringsbetingelser.

Levering af disse produkter er kun mulig, hvor kranbilen kan ankomme og har mulighed for at losse produktet. Kranbil bruges til at løfte produktet fra trucken så tæt på kundens gate eller port som muligt.

OBS! I tilfælde, hvor transportøren ikke kan køre på vejbelægningen, der kræves for at ankomme til port- eller stedgrænsen eller ikke er i stand til at dreje rundt med de nødvendige transportmidler, skal kunden arrangere yderligere transport fra det sted, hvor transportøren næste kan losse produktet. Hvis du ikke er sikker på, om leveringsadressen er tilgængelig, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, inden du bestiller for mere information.

Da denne type levering kræver en kranbil, kan leveringstiden i nogle tilfælde være noget længere afhængigt af tilgængeligheden af ​​kranbiler til den valgte leveringsadresse.

Halle System AB har altid ret til at annullere en ordre, hvor levering ikke er mulig på grund af uundgåelig rute til den valgte leveringsadresse.

Uden for Sverige

Halle System AB leverer og administrerer kun ordrer i Sverige.

Se landsiden for de respektive forhold.

Emballage

Bortskaffelse af emballage / paller leveres ikke af Halle System AB eller rederi.

leveringsforsinkelser

I tilfælde af forsinkelser i leveringen bliver du altid informeret om disse, hvis det er muligt. Årsager til forsinkelser i leveringen er for eksempel, når en leverandør ikke kan opfylde sin forpligtelse overfor Halle System AB. Hvis der opstår en leveringsforsinkelse, har kunden ret til at annullere købet uden beregning. OBS! Dette gælder ikke for produkter, der ikke er på lager, og som er produceret efter kundens ordre.

Halle System AB kompenserer ikke for annoncerede leveringsforsinkelser. Book ikke håndværkere, før du modtager og kontrollerer varerne.

transport Risk

Halle System AB er ansvarlig for alle skader, der kan opstå under transport til dit hjem. Hvis du efter modtagelse af kvitteringen opdager, at forsendelsen er beskadiget ved transport, enten på produktet eller på emballagen, beder vi dig om straks at rapportere dette til rederiet ved at notere skaden på forsendelsesbrevet, før leveringen er bekræftet.

Rapporter derefter skaden direkte til vores kundeservice, så vi bedst kan hjælpe dig med klagen. Det samme gælder enhver skjult skade, der opdages på forsendelsen. Skaden skal rapporteres til os inden syv (7) arbejdsdage efter modtagelse af leveringen. Det er derfor vigtigt, at du pakker og inspicerer dine produkter omhyggeligt umiddelbart efter levering.

Hvis der er sket, skal du ikke bruge produktet, men du skal straks kontakte vores kundeservice på kundtjanst@plastexperten.se

Det er også vigtigt, at du gemmer emballagen, så skaden kan inspiceres, når du behandler skadesagen. Afhængig af skadeomfanget, vil produktet blive udskiftet eller sendt til dit husværksted for at rette fejlen.

Delt ordre

Ved større ordrer kan ordren opdeles i flere leverancer. Dette gælder især, da ordren indeholder varer fra flere producenter. Hvis du har spørgsmål om delt levering, så kontakt vores kundeservice via kundtjanst@plastexperten.se

Bestilling ikke modtaget

Hvis du ikke kan se, når du tømmer din ordre, vil du blive opkrævet for de afholdte omkostninger.

Du opkræves returomkostninger for hver produktgruppe for uopløste pakker, der er returneret.

Levering

En leveringsmeddelelse sendes til din e-mail-adresse inden for to (2) arbejdsdage efter, at du har placeret din ordre. På leveringsmeddelelsen angiver vi, hvornår varerne forventes at blive leveret fra vores leverandør. Hvis du ikke har modtaget en leveringsmeddelelse inden for dette tidsrum, bedes du kontakte vores kundeservice via kundtjanst@plastexperten.se

Leveringstiderne kan variere afhængigt af sæson og valg af varer. De varer, der ikke er på lager, skal bestilles fra fabrikken, og disse produkter har normalt en længere leveringstid, som i nogle tilfælde er ca. 2 til 10 uger. Hvis leveringstiden, der er angivet på din leveringsordre ikke lever op til dine forventninger, er du selvfølgelig berettiget til at ændre eller annullere din ordre. Kontakt vores kundeservice inden for to (2) dage efter bestillingen, hvis du ønsker at ændre din ordre. OBS! En vare på lager, der er begyndt at blive produceret i henhold til din ordre, kan ikke ændres og kan derfor ikke annulleres.

forbruger

For privatpersoner anvender Halle System AB fjernsalg og hjemmesalgslag og lov om forbrugerkøb. I henhold til fjernsalgs- og hjemmesalgloven har kunden ret til at annullere sit køb inden for 14 dage efter modtagelse af varen og uden at skulle give nogen særlig grund. Når du hævder fortrydelsesret, er du kunde for returforsendelsen.

Loven (2005: 59) om fjernkontrakter og aftaler uden for forretningslokaler indeholder en række bestemmelser, der begrænser retten til at udøve angreretten.

Halle System AB meddeler herved dig som kunde, at i henhold til § 5 gælder fortrydelsesretten ikke, hvis aftalen henviser til: “et produkt, der skal fremstilles eller ændres væsentligt i henhold til forbrugernes særlige ønsker eller som ellers vil have et klart personligt præg”. Eksempler er sådanne produkter, der fremstilles efter ordre og tilpasses efter kundens ønsker. Disse produkter benævnes fabrikationsvarer i butikken.

Hvis du som kunde ønsker at fortryde et køb, skal dette meddeles Halle System AB inden for 14 dage. Meddelelse om det ønskede retur returneres via formularen i dette link: Klik her
Hvis du som kunde ikke ønsker at bruge formularen ovenfor, kan Forbrugerbureauets standardformular bruges. Formularen kan downloades fra dette link

Du som kunde har ret til at inspicere varerne inden enhver returnering. Undersøgelsen bør udføres med forsigtighed og ikke være mere omfattende end nødvendigt.

Hvis produktet er blevet håndteret i større grad end nødvendigt for at bestemme dets funktion eller egenskaber, debiterer Halle System AB dig som kunde for værdiforringelsen på produktet. Dette gælder også emballage.

Vi beder dig om at returnere varen i original emballage eller tilsvarende. Varen skal også returneres helt, medmindre andet er aftalt med Halle System AB.

Når det returnerede produkt returneres, tilbagebetales Halle Sytem AB lagerbeholdningen varens mængde inklusive eventuelle leveringsomkostninger. Forsendelsesomkostninger tilføjes dog for returneringen. Ved returnering af en del af ordren refunderes ingen leveringsomkostninger eller ekspeditionsgebyr. På det tilbagebetalte beløb har Halle System AB ret til at fratrække værdiforringelse. Afskrivning forekommer, når produktet bruges mere end nødvendigt til at bestemme produktets egenskaber. Hvis varen er blevet returneret beskadiget eller på anden måde brugt, så tilbagetrækningsretten ikke kan anvendes, refunderes den returnerede vare ikke, og køberen er ansvarlig for returneringsomkostningerne og eventuelt retur, hvis varen er ønsket igen.

Halle System AB tilbagebetaler beløbet senest 14 dage fra det tidspunkt, hvor produktet er tilbage. Halle System AB lager.

Gem altid leveringsmeddelelsen, indtil returen er godkendt af Halle System AB.

Ved returnering fra kunden til Halle Systmem AB er kunden ansvarlig for skader, der kan opstå under transporten.
Skicka feedback
Historik
Sparad
Grupp

klager

Halle Sytem AB anvender forbrugerkøbsloven i alle tilfælde af klager, 1 års garanti og 3 års reklamationsret.

Hvis du vil annoncere et produkt, kan du gøre det nemmest ved at sende en e-mail med klare billeder af skaden og dit ordrenummer til kundeservice @ plastexeprten. I tilfælde af en godkendt klage vil Halle System AB sende en forsendelsesmeddelelse til returnering af produktet.

Produktgarantien gælder kun for originale produktionsfejl, dvs. ikke fejl, der skyldes egen ændring i produktets funktion eller udseende. Kundens kvittering er gyldig som bevis på garanti.

I tilfælde af synlige produktfejl / skader skal klagen fremsættes, før produktet monteres. Klager over monterede produkter med synlige produktfejl / skader accepteres ikke. Book ikke håndværkere, før du har bekræftet, at de rigtige produkter er leveret, og at der ikke er opstået nogen skade under leveringen.

Når vi påkalder mulige produktfejl, har vi brug for fotografier, der klart underbygger fejlen. Dette er for at kunne håndtere din klage fjernt og give dig den hjælp, du har brug for i sagen hurtigere.

I tilfælde af mangler, der er dækket af garantien, sendes produktet til reparation / service, alternativt erstatter vi produktet, og i nogle tilfælde vil en reparatør blive sendt til inspektion og reparation. I sådanne tilfælde er Halle System AB ansvarlig for omkostninger, der kan opstå i forbindelse med returnering og levering af udskiftningsprodukt.

Hvis de leverede varer viser sig at være mangelfulde, som ikke har været synlige ved modtagelse, kan Halle Sytem AB efter eget valg gratis erstatte, reparere eller oparbejde den mangelfulde vare.

– Hvis det beskadigede produkt er monteret, accepteres ingen klager.

Derudover har Halle System AB ingen forpligtelse til at betale kompensation eller erstatning for direkte eller indirekte tab og omkostninger, der kan have fundet sted for kunder eller efterfølgende parter såsom tømrer / montøromkostninger, udstyr og lignende.

Halle System AB vil følge General Complaints Board’s henstillinger i en eventuel tvist.
Skicka feedback
Historik
Sparad
Grupp