For at du som kunde skal føle dig så sikker som muligt, når du handler hos os, har vi sammenfattet et par punkter vedrørende, hvad der sker, efter du har bestilt hos os.

Om Plastdirekt

Plastdirekt fremstiller og sælger plasttage i hele Norden.
Det er produkter og mærkenavne, der tilhører Halle System AB.

E-mail

Du kan altid kontakte os på e-mail. Send din besked til kundeservice@plastdirekt.dk.
Vi svarer indenfor 24 timer på hverdage.

Telefon

Vores telefon er åben på hverdage mellem 09-12.
Ring på 32 67 03 00.

Live chat

Chatten er åben på hverdage, normalt mellem 09-15.

Når den er åben, vises en blå taleboble i nederste højre hjørne af skærmen. Klik på den for at starte en ny chat eller for at se dine tidligere samtaler med os.

Adresse

Profilgatan 1
312 34 Laholm
Sverige

Plasteksperten er en del af Halle System AB.
Org. 556333-6204

———————————————-

Datterselskaber

Alt om udestuer: www.uterum.se

Salg udestue Norge: www.hallesystem.no

Lysindslip industri: www.hallelux.se

Øvrige Plastexperten:

www.plastexperten.se

www.muoviekspertti.fi

www.plastikdirekt.de

www.plastdirekt.de

Disse købsbetingelser gælder ved bestilling af varer fra netbutikken www.plastdirekt.dk.se (“Plastexperten”).

Når Plastexperten har bekræftet din ordre, opstår der en bindende aftale mellem dig som kunde og Plastexpertens ejer, Halle Systems AB, organisationsnummer 556333-6204, Profilgatan 1, 312 34 Laholm, Sverige.

Du kan kontakte Plastdirekt’s kundeservice via e-mail, kundeservice@plastdirekt.dk, eller på +45 32 67 03 30.

En bestilling hos www.plastdirekt.dk betragtes som en godkendelse af samtlige nedenstående købsbetingelser og garantiforpligtelser. Betingelserne er gældende fra og med 1 marts 2021.

Personlige oplysninger

Vi behandler alle personoplysninger fortroligt og anvender dem kun ved kreditbedømmelse og vores kontakt til dig som kunde.

Betaling

Plastdirekt samarbejder med Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”) for at kunne tilbyde dig som kunde alternative betalingsmetoder. Uanset betalingsmetode håndteres alle betalinger af Klarna og du vælger mellem fakturabetaling, delbetaling, kortbetaling og direkte betaling. Betalingsoplysninger udsendes af Klarna i forbindelse med, at din ordre sendes fra vores lager. Mere information og fuldstændige vilkår og betingelser om Klarnas betalingsmetoder kan findes ved vores kasse og på www.klarna.dk.

Leveringstid

Leveringstiden varierer afhængig af sæson og valg af vare. Oplysninger om aktuelle leveringstider vises, når du tilføjer en vare til indkøbskurven. Leveringstider er levering fra fabrikken.

Afvigelser kan forekomme, f.eks. ved ferier og helligdage. Også under usædvanlige omstændigheder som f.eks. Force Majeure-situationer kan dette blive påvirket.

Når produkterne har forladt fabrikken, tager det normalt 7-14 arbejdsdage før de når frem til din adresse.

  1. Direkte efter bestillingen modtager du en ordrebekræftigelse via email.
  2. Aktuel leveringstid vises, når du tilføjer en vare til indkøbskurven.
  3. Ved levering fra fabrikken vil du modtage en email om at din ordre har forladt fabrikken.
  4. Et par dage efter varen er sendt fra fabrikken får du en sms/email fra fragtselskabet om en nærmere leveringsdato og tidspunkt.
  5. Sporing fra transportselskabet kan følges 2-7 dage efter afsendelse fra fabrikken.

Vores leveringer til hjemadressen finder sted om dagen, medmindre andet er angivet. Vi samarbejder med Bring Cargo International, hvor vi sammen sørger for, at varerne kommer hjem til dig.

For alle leveringer gælder transporten frem til din grund på en kørbar vej, medmindre andet er angivet. Hvis du bor i en lejlighed, leveres varerne til porten.

OBS! Bemærk venligst, at det kan tage op til 5 arbejdsdage, før du kan spore din forsendelse hos Bring.

Vær opmærksom på, at langgods, pakker osv. kan leveres med forskellige lastbiler og på forskellige dage. Hvis du mangler en pakke, bedes du vente et par arbejdsdage og se, om den ankommer med et andet bud. Derefter kan du kontakte os, og vi vil se på sagen.

Kvittering – modtagelse af ordre

Levering af ordren foretages af transportøren til den modtager, som er angivet i ordren efter fremvisning af gyldig identifikation. Ved aflevering af ordren til en anden person end den angivne modtager, skal denne person fremvise både egen legitimation og legitimation for den angivne ordremodtager. Dette gælder levering på den adresse, som er angivet i ordren, eller ved afhentning i transportørens terminal. Hvis kunden har modtaget information om leveringstidspunktet og savner at være hjemme, kan transportøren  levere varen mod att transportøren  tager et billede af produkterne på udleveringsstedet.

Ved modtagelse af varerne skal de inspiceres omhyggeligt, inden der kvitteres for leveringen. Hvis der er synlig beskadigelse af emballagen eller produktet, skal dette anføres på fragtbrevet, før du kvitterer.

Ved levering er det vigtigt at kontrollere, at det rigtige antal kolli leveres. I tilfælde af afvigelser skal chaufføren notere dette, før modtageren kvitterer for ordren. Antallet af kolli i ordren kan kontrolleres af modtageren på adresseetiketten eller i fragtbrevet. I tilfælde af afvigelser skal dette rapporteres til kundtjanst@plastdirekt.dk senest 5 dage efter modtagelse af ordren.

Fragtfirmaet afleverer ikke varer uden kvittering fra kunden eller den modtager, som kunden har overdraget ansvaret til. Dette betyder, at du er ansvarlig for at der er nogen, der kan modtage og kvittere for varerne, når leveringen foretages.

Halle System AB (Plastdirekt) godkender ikke, at transportøren leverer ordren uden kvittering og ID-kontrol, medmindre kunden savner at være hjemme til det angivne leveringstidspunkt.

Hvis der i modstrid med forventningerne skulle indgås en anden aftale mellem transportøren og kunden, fralægger sig Halle System AB ethvert ansvar for eventuelle afvigelser og skader på ordren.

Omkostningerne ved forsendelse eller levering til hjemadressen er angivet i din ordrebekræftelse. Der er nogle undtagelser, hvor forsendelsesomkostningerne aftales bagefter, se afsnittene nedenfor vedrørende “Levering til øer” og “Forsendelsesfølsomme produkter”.

Levering til øer

Ved levering til øer, der ikke har en broforbindelse, aftales levering separat angående pris, leveringstid og leveringsmetode. På anmodning om levering til skærgårdsøer leverer vi i henhold til de omkostningerne, som beskrives i ordrebekræftelsen til en fast adresse på fastlandet. Kund får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Kunden skal så, at leveringen bliver modtaget og derefter sørge for yderligere transport til øen. Angiv, om du ønsker direkte levering til øen, når du afgiver din ordre, da visse varer så skal pakkes på en bestemt måde.

Plastdirekt leverer IKKE til Bornholm.

Forsendelse af følsomme produkter

Nogle produkter kræver hjælp fra en kranbil.

Ændring af leveringsadresse

Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt, at du inden ordren afgives og godkendes, sikrer dig, at leveringsadressen og telefonnummeret er fuldstændig korrekt.

Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt, at du inden ordren afgives og godkendes, sikrer dig, at leveringsadressen og telefonnummeret er fuldstændig korrekt.

Vores leveringsmetoder

Levering til adressen og afhentning

Produkterne leveres i løbet af dagen til porten, hvis du bor i et lejlighedskompleks ved din grund, hvis du bor i en villa. Du får besked af transportselskabet inden levering på det notifikationsnummer, som du indtaster på købstidspunktet. Transportfirmaet giver normalt en omtrentlig leveringstid med et interval på ca. 3 til 4 timer om for- eller eftermiddagen, og det kræver, at en modtager kvitterer for varerne. Desværre kan vi ikke påvirke transportørens tider og kørselsdage.

Levering med kranbil

Produkter, der er for tunge eller for store til almindelig levering, leveres i stedet med kranbil, og der gælder særlige leveringsbetingelser.

Levering af disse produkter er kun mulig, der hvor kranbilen kan komme frem og få mulighed for at læsse af produktet. Kranbil bruges til at løfte produktet fra lastbilen og så tæt på kundens hoveddør eller havelåge som muligt.

OBS!  I de tilfælde, hvor fragtfirmet ikke kan køre på den vejoverflade, som er nødvendig for at nå frem til porten eller grunden eller ikke har mulighed for at vende med det nødvendige transportmiddel, skal kunden arrangere yderligere transport fra det nærmeste sted, hvor fragtfirmaet har mulighed for at losse produktet. Hvis du føler dig usikker på tilgængeligheden af din leveringsadresse, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, inden du bestiller, for at få mere information.

Da denne type levering kræver en kranbil, kan leveringstiden i nogle tilfælde være lidt længere, afhængigt af tilgængeligheden for kranbiler på den valgte leveringsadresse.

Halle System AB har altid ret til at annullere en ordre, hvis levering ikke er mulig på grund af en ufremkommelig rute til den valgte leveringsadresse.

Emballage

Bortskaffelse af emballage / paller håndteres ikke af Halle System AB eller fragtfirmaerne.

Leveringsforsinkelser

I tilfælde af leveringsforsinkelser vil du altid blive informeret om disse, hvis det er muligt. Årsager til leveringsforsinkelser er for eksempel, når en leverandør ikke er i stand til at opfylde sin forpligtelse over for Halle System AB. Skulle der mod forventning opstå en leveringsforsinkelse, har kunden ret til at annullere købet gratis. OBS!  Dette gælder ikke for produkter, der ikke er på lager, og som produceres efter kundens ordre.

Halle System AB kompenserer ikke for annoncerede leveringsforsinkelser. Bestil ikke håndværkere, før du har modtaget og kontrolleret varen.

Transportrisiko

Halle System AB er ansvarlig for alle skader, der kan opstå under transport til dit hjem. Hvis du ved modtagelsen mod forventning opdager, at forsendelsen er beskadiget under transporten, enten selve produktet eller emballagen, beder vi dig om straks at rapportere dette til fragtfirmet ved at notere skaden på fragtbrevet, inden der kvitteres for leveringen.

Rapporter derefter skaden direkte til vores kundeservice, så vi bedst kan hjælpe dig med reklamationen. Det samme gælder for evt. skjulte skader, der opdages på forsendelsen. Skaden skal rapporteres til os inden for 7 arbejdsdage fra modtagelsen af leveringen. Det er derfor vigtigt, at du udpakker og inspicerer dine produkter omhyggeligt straks efter leveringen.

Hvis der er sket skade, skal du ikke bruge produktet, men du skal derimod straks kontakte vores kundeservice via kundeservice@plastdirekt.dk

Det er også vigtigt, at du gemmer emballagen, så skaderne kan inspiceres ved håndtering af skadesagen. Afhængigt af omfanget af skaden byttes produktet, eller der sendes en reparatør til hjem til dig for at rette op på fejlen.

Delt ordre

Ved større ordrer kan det ske, at ordren deles op i flere leverancer. Dette sker især når ordren indeholder varer fra flere producenter.

Ordren blev ikke modtaget

Hvis du ikke er til stede ved aflæsning af din ordre, vil du blive opkrævet betaling for de afholdte omkostninger.

Du vil blive opkrævet en returomkostning for hver produktgruppe for en uafhentet pakke, der er returneret.

Fortrydelsesret

Når du handler hos Plastexperten, anvendes loven (2005: 59) om fjernaftaler og aftaler uden for forretningssted, hvilket betyder, at du som kunde har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, du modtog varen uden at give nogen grund. Vedrører din ordre flere varer eller en vare, der består af flere dele, begynder fortrydelsesfristen at løbe den dag, hvor du modtager den sidste vare eller den sidste del af varen.

Fortrydelsesretten gælder dog ikke for [varer der henvises til på hjemmesiden] fremstillede varer, altså varer, der er specielt tilpasset dine særlige ønsker (for eksempel specialfremstillede skydedele eller plasttag).

Hvis du ønsker at påberåbe dig fortrydelsesretten, skal du give vores kundeservice besked på e-mail inden for 14 dage fra den dag, du har modtaget varen. Du kan også bruge Forbrugerstyrelsens standardformular til at udøve fortrydelsesretten.

Produktet skal returneres til Plastexperten i original emballage eller tilsvarende indenfor

14 dage fra den dag, du meddelte vores kundeservice, at du fortryder købet. Du som kunde er ansvarlig for returneringsomkostningerne for produktet.

Send en email på kundeservice@plastdirekt.dk om, at du ønsker at returnere din ordre.

Vigtig information:

  • Ordrenummer
  • Bekræft varens status – både emballage og produkt
  • Vedhæft gerne billeder
  • Adresse, hvor du ønsker returforsendelsessedler. Hvis der ikke er angivet nogen adresse, sendes returdelene til ordreadressen.

Forsendelsesomkostninger for returforsendelse:

Plasttag: 25% af ordreværdien inklusive forsendelsesomkostninger.

Termotag:15% af ordreværdien inklusive forsendelsesomkostninger

Udestuepartier:10% af ordreværdien inklusive forsendelsesomkostninger

Limtræsrammer:25% af ordreværdien inklusive forsendelsesomkostninger

+ forsendelsesomkostningerne for at få den sendt hjem til dig

Efter at Plastexperten har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde aftalen, refunderer Plastexperten det, du har betalt for produktet, samt eventuelle leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, Plastexperten har modtaget din meddelelse.

Plastikeksperten har dog ret til at vente med tilbagebetalingen, indtil du har vist, at du har returneret varen.

Reklamation

Forbrugerkøbeloven giver dig ret til at klage over en vare inden for tre år, forudsat at varen var defekt på leveringstidspunktet.

Hvis du ønsker at lave en gyldig mangel ved produktet, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt efter, at fejlen er opdaget.

For at reklamationen skal være gyldig, skal den ske inden for rimelig tid efter, at du har bemærket fejlen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen, anses altid for at være sket inden for rimelig tid.

Hvis du vil klage over en vare, så send en e-mail til vores kundeservice. For at vi kan behandle din reklamation så smidigt som muligt, beder vi dig indtaste ordrenummer, kort beskrive skaden og vedhæfte tydelige billeder af skaden, gerne taget fra forskellige vinkler.

Når vi har modtaget det reklamerede produkt, tager vi stilling til reklamationen. Hvis produktet skulle vise sig at være defekt, forpligter Plastexperten sig til primært at udskifte eller reparere det defekte produkt og sekundært at refundere dig det tilsvarende beløb.

I tilfælde af en godkendt klage er Plastexperten ansvarlig for returneringsomkostningerne.

BESTRIDE

Tvister skal primært løses efter aftale med vores kundeservice. Hvis du er utilfreds med vores behandling af din sag, anbefaler vi, at du kontakter Det Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se.

Plasteksperten følger altid deres anbefalinger i tvister. Du kan også bruge den online klageplatform, der er tilgængelig på Europa-Kommissionens websted: ec.europa.eu/odr.

PERSONLIG DATA

Det er vigtigt for os, at du som kunde føler dig tryg, når du handler hos os. Her kan du læse om, hvordan vi håndterer og beskytter persondata.

Se link.https://dokument.halle.se/halle-integritetspolicy