For at du som kunde skal føle dig så sikker som muligt, når du handler hos os, har vi sammenfattet et par punkter vedrørende, hvad der sker, efter du har bestilt hos os.

 

 

Vi gør dig hermed opmærksom på, at bestilling hos www.plastdirekt.dk betragtes som en godkendelse af samtlige nedenstående købsbetingelser og garantiforpligtelser. Betingelserne er gældende fra og med 1 marts 2021.

Personlige oplysninger

Vi behandler alle personoplysninger fortroligt og anvender dem kun ved kreditbedømmelse og vores kontakt til dig som kunde.

 

Fragt

Efter bestilling sendes en ordrebekræftelse til din mail.

Tagplader leveres normalt fra fabrikken inden for 8-15 arbejdsdage – det er sæsonbestemt.

Afvigelser kan forekomme, f.eks. ved ferier og helligdage.

Når produkterne har forladt fabrikken, tager det normalt 2-3 dage før de når frem til din adresse. En SMS sendes til din telefon i forbindelse med leveringen, og den angiver dit fragtbrevsnummer. Du vil som kunde vil blive underrettet af transportselskabet inden levering fra nærmeste terminal, og du vil derefter modtage mere detaljerede oplysninger om leveringsdato og tidspunkt. Vores leveringer til hjemadressen finder sted om dagen, medmindre andet er angivet. Vi samarbejder med alle større speditører og fragtfirmaer, hvor vi sammen sørger for, at varerne kommer hjem til dig.

For alle leveringer gælder transporten frem til din grund på en kørbar vej, medmindre andet er angivet. Hvis du bor i en lejlighed, leveres varerne til porten.

Kvittering – modtagelse af ordre

Levering af ordren foretages af transportøren til den modtager, som er angivet i ordren efter fremvisning af gyldig identifikation. Ved aflevering af ordren til en anden person end den angivne modtager, skal denne person fremvise både egen legitimation og legitimation for den angivne ordremodtager. Dette gælder levering på den adresse, som er angivet i ordren, eller ved afhentning i transportørens terminal.

Ved modtagelse af varerne skal de inspiceres omhyggeligt, inden der kvitteres for leveringen. Hvis der er synlig beskadigelse af emballagen eller produktet, skal dette anføres på fragtbrevet, før du kvitterer.

Ved levering er det vigtigt at kontrollere, at det rigtige antal kolli leveres. I tilfælde af afvigelser skal chaufføren notere dette, før modtageren kvitterer for ordren. Antallet af kolli i ordren kan kontrolleres af modtageren på adresseetiketten eller i fragtbrevet. I tilfælde af afvigelser skal dette rapporteres til kundtjanst@plastdirekt.dk senest 5 dage efter modtagelse af ordren.

Fragtfirmaet afleverer ikke varer uden kvittering fra kunden eller den modtager, som kunden har overdraget ansvaret til. Dette betyder, at du er ansvarlig for at der er nogen, der kan modtage og kvittere for varerne, når leveringen foretages.

Halle System AB (Plastexperten) godkender ikke, at transportøren leverer ordren uden kvittering og ID-kontrol. 

Hvis der i modstrid med forventningerne skulle indgås en anden aftale mellem transportøren og kunden, fralægger sig Halle System AB ethvert ansvar for eventuelle afvigelser og skader på ordren.

Omkostningerne ved forsendelse eller levering til hjemadressen er angivet i din ordrebekræftelse. Der er nogle undtagelser, hvor forsendelsesomkostningerne aftales bagefter, se afsnittene nedenfor vedrørende “Levering til øer” og “Forsendelsesfølsomme produkter”.

Levering til øer

Ved levering til øer, der ikke har en broforbindelse, aftales levering separat angående pris, leveringstid og leveringsmetode. På anmodning om levering til skærgårdsøer leverer vi i henhold til de omkostningerne, som beskrives i ordrebekræftelsen til en fast adresse på fastlandet. Kund får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Kunden skal så, at leveringen bliver modtaget og derefter sørge for yderligere transport til øen. Angiv, om du ønsker direkte levering til øen, når du afgiver din ordre, da visse varer så skal pakkes på en bestemt måde.

Forsendelse af følsomme produkter

Nogle produkter kræver hjælp fra en kranbil.

Ændring af leveringsadresse

Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt, at du inden ordren afgives og godkendes, sikrer dig, at leveringsadressen og telefonnummeret er fuldstændig korrekt.

Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Derfor er det ekstra vigtigt, at du inden ordren afgives og godkendes, sikrer dig, at leveringsadressen og telefonnummeret er fuldstændig korrekt.

Vores leveringsmetoder

Levering til adressen og afhentning

Produkterne leveres i løbet af dagen til porten, hvis du bor i et lejlighedskompleks ved din grund, hvis du bor i en villa. Du får besked af transportselskabet inden levering på det notifikationsnummer, som du indtaster på købstidspunktet. Transportfirmaet giver normalt en omtrentlig leveringstid med et interval på ca. 3 til 4 timer om for- eller eftermiddagen, og det kræve, at en modtager kvitterer for varerne. Desværre kan vi ikke påvirke transportørens tider og kørselsdage. I nogle mindre områder i Sverige kan det ske, at transportfirmaet kun har levering på bestemte dage i ugen.

 

Levering med kranbil

Produkter, der er for tunge eller for store til almindelig levering, leveres i stedet med kranbil, og der gælder særlige leveringsbetingelser.

Levering af disse produkter er kun mulig, der hvor kranbilen kan komme ferm og få mulighed for at losse produktet. Kranbil bruges til at løfte produktet fra lastbilen og så tæt på kundens hoveddør eller havelåge som muligt.

OBS!  I de tilfælde, hvor fragtfirmet ikke kan køre på den vejoverflade, som er nødvendig for at nå frem til porten eller grunden eller ikke har mulighed for at vende med det nødvendige transportmiddel, skal kunden arrangere yderligere transport fra det nærmeste sted, hvor fragtfirmaet har mulighed for at losse produktet. Hvis du føler dig usikker på tilgængeligheden af din leveringsadresse, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, inden du bestiller, for at få mere information.

Da denne type levering kræver en kranbil, kan leveringstiden i nogle tilfælde være lidt længere, afhængigt af tilgængeligheden for kranbiler på den valgte leveringsadresse.

Halle System AB har altid ret til at annullere en ordre, hvis levering ikke er mulig på grund af en ufremkommelig rute til den valgte leveringsadresse.

Emballage

Bortskaffelse af emballage / paller håndteres ikke af Halle System AB eller fragtfirmaerne.

Leveringsforsinkelser

I tilfælde af leveringsforsinkelser vil du altid blive informeret om disse, hvis det er muligt. Årsager til leveringsforsinkelser er for eksempel, når en leverandør ikke er i stand til at opfylde sin forpligtelse over for Halle System AB. Skulle der mod forventning opstå en leveringsforsinkelse, har kunden ret til at annullere købet gratis. OBS!  Dette gælder ikke for produkter, der ikke er på lager, og som produceres efter kundens ordre.

Halle System AB kompenserer ikke for annoncerede leveringsforsinkelser. Bestil ikke håndværkere, før du har modtaget og kontrolleret varen.

Transportrisiko

Halle System AB er ansvarlig for alle skader, der kan opstå under transport til dit hjem. Hvis du ved modtagelsen mod forventning opdager, at forsendelsen er beskadiget under transporten, enten selve produktet eller emballagen, beder vi dig om straks at rapportere dette til fragtfirmet ved at notere skaden på fragtbrevet, inden der kvitteres for leveringen.

Rapporter derefter skaden direkte til vores kundeservice, så vi bedst kan hjælpe dig med reklamationen. Det samme gælder for evt. skjulte skader, der opdages på forsendelsen. Skaden skal rapporteres til os inden for syv (7) arbejdsdage fra modtagelsen af leveringen. Det er derfor vigtigt, at du udpakker og inspicerer dine produkter omhyggeligt straks efter leveringen.

Hvis der er sket skade, skal du ikke bruge produktet, men du skal derimod straks kontakte vores kundeservice via kundeservice@plastdirekt.dk

Det er også vigtigt, at du gemmer emballagen, så skaderne kan inspiceres ved håndtering af skadesagen. Afhængigt af omfanget af skaden byttes produktet, eller der sendes en reparatør til hjem til dig for at rette op på fejlen.

Delt ordre

Ved større ordrer kan det ske, at ordren deles op i flere leverancer. Dette sker især når ordren indeholder varer fra flere producenter.

Ordren blev ikke modtaget

Hvis du ikke er til stede ved aflæsning af din ordre, vil du blive opkrævet betaling for de afholdte omkostninger.

Du vil blive opkrævet en returomkostning for hver produktgruppe for en uafhentet pakke, der er returneret.

Leveringstid

En leveringsmeddelelse sendes til din e-mail-adresse inden for to (2) arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor du har afgivet din ordre. Leveringstid noteres ofte i ordregenkendelse. På leveringsmeddelelsen angiver vi, hvornår varerne forventes leveret fra vores leverandør. Hvis du ikke har modtaget en leveringsmeddelelse inden for dette tidsrum, bedes du kontakte vores kundeservice via kundeservice@plastdirekt.dk

Leveringstiden kan variere afhængigt af årstid og den valgte vare. De produkter, der ikke er på lager, skal bestilles fra fabrikken, og disse produkter har normalt en længere leveringstid, som i nogle tilfælde er ca. 2 til 8 uger. En ikke-lagerført vare, hvor der er påbegyndt en produktion i henhold til din ordre, kan ikke ændres og kan derfor ikke annulleres.

 

 

Konsument

För privatpersoner tillämpar Halle System AB Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten.

Halle System AB uppmärksammar härmed dig som kund att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: “en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som Tillverkningsvara i butiken.

Om du som kund vill ångra ett köp ska detta meddelas Halle System AB inom 14 dagar. Anmälan om önskad retur görs via formuläret i denna länk: Klicka här
Om du som kund inte önskar använda formuläret ovan kan konsumentverkets standardblankett användas. Blanketten finns att hämta i denna länk

Du som kund har rätt att undersöka varan innan eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt. 

Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer Halle System AB debitera dig som kund för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget.

Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat är överenskommet med Halle System AB.

När returnerad vara är åter Halle Sytem AB lager återbetalas varans belopp inklusive eventuella leveranskostnader. Dock tillkommer fraktkostnad för returen. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnad eller expeditionsavgift. På det belopp som återbetalas har Halle System AB rätt att göra avdrag för värdeminskning. Värdeminskning uppstår när varan brukats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper. Om varan returnerats skadad eller på annat sätt brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer den returnerade varan ej att återbetalas och köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter.

Halle System AB återbetalar beloppet senast 14 dagar från det att varan är åter Halle System AB lager.

Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av Halle System AB.

Vid retur från kund till Halle Systmem AB, står kunden för skador som kan uppstå under transporten. 

Reklamationer

Halle Sytem AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer, 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. 

Om du vill reklamera en produkt gör du det enklast genom att skicka ett mail med tydliga bilder på skadan samt ditt ordernummer till kundtjanst@plastexeprten. Vid en godkänd reklamation kommer Halle System AB skicka en fraktsedel för returnering av produkten.

Produktgarantin gäller endast ursprungliga produktionsfel, dvs. inte fel som uppstår vid egen förändring av varans funktion eller utseende. Kundens kvitto gäller som garantibevis.

Vid synliga produktfel/skador skall reklamationen göras före montering av produkten. Reklamationer på monterade produkter med synliga produktfel/skador godkänns ej. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.  

Vid åberopande av eventuella produktfel så behöver vi fotografier som tydligt styrker felet. Detta är för att kunna hantera din reklamation på distans och snabbare ge dig den hjälp du behöver i ärendet.

Vid fel som täcks av garantin kommer produkten att skickas på reparation/service, alternativt byter vi ut produkten, och i vissa fall skickas en reparatör ut för besiktning och reparation. I sådana fall står Halle System AB för kostnader som kan uppkomma i samband med retur och leverans av ersättningsprodukt.

Om levererat gods skulle visa sig vara behäftat med fel, som inte varit synligt vid mottagande, får Halle Sytem AB efter eget val kostnadsfritt återta, ersätta, reparera eller omarbeta den felande varan.

– Om skadad produkt är monterad accepteras inga reklamationer.

Halle System AB har utöver detta ingen skyldighet att på grund av felet betala ersättning eller skadestånd för de direkta eller indirekta förluster och kostnader som kan ha uppstått för kund eller parter i senare led så som snickare/montörkostnader, utrustning och liknande.

 

Halle System AB kommer att följa Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer i en eventuell tvist.